Bugün Müslümanladan bir kaum hadislege tayanıp Mehdi'ni allına karap turadıla. Mehdi kelse, zalimle cezaların körrüktüle dep.
İsrailoğullarından Musa (a.s.) peygambarga kelgen Teurat'ta ahir zaman paygambarnı kelliği müjdelengendi, anı sıfatları aytılgandı. Eng belgili sıfat (şifre, delil) okuy (Kara) caza bilmegeni, melekni oku dep aytırıgı, paygambarıbıznı da men okuy bilmeyme dep aytırığı aytılgandı. Hz. İsa (a.s.) kelgen İncil'de de ahir zaman paygambarnı kelliği aytılgandı. Lise'de din ders hocamı üretkeninden aklımda kalganıça, İncil'de ahır zaman paygambarnı güney (cenup) bölgesinden kelliği, atını da Ahmat bolluğu aytılgandı. Hz. İsa'da alay aytkandı, men sizge har zatnı aytalmam, canglız ahir zaman paygambarı kelgeninde har zattan aytırıktı, bilmegenlerigizni barın aytırıktı değendi.
Alayla İsrailoğulları da Teurat'ga tayanıp sıfatların bilgenleri ahır zaman paygambarnı saklap, allına KARA p (kara'nı umutla saklagan manası da bılaydan kelebolur kim biledi), turgandıla, umutla.
Kendilerine kitap verdiklerimiz, onu (peygamberi), çocuklarını tanır gibi tanırlar. Buna rağmen içlerinden bir bölümü, bildikleri halde gerçeği gizlerler. (Bakara Suresi, 146)
İsrailoğulları Teurat'tan ahir zaman paygambarnı kelliğin bilip, har sıkışkanlarında, zulumga uğraganlarında ahir zaman paygambar kellikti anıbla zalimle cengillikti dep umut etip turgandıla.
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=433905138655&set=a.432524343655.201242.624748655&type=1&theater&pid=4835778&id=624748655
" Allahu Teâlâ'nı seyir zatlarından: ol hapar a Mussa Faygambar'ga kelgen kitabda - Taurat'da ertdeden cazılıb bolgandı. Bibliyada _(incil), İsai degen kitabda, 29.unçu glavada [bölümde] 12.nçi Ayat'da anı üsünden Orus Til'de kalay aythanın tamam andaça bereyik. Anda va, ma bılay seyir tukum aytıladı, tamam artda bolganıça: "İ peredaüt knigu tomu, kto ÇİTAT’ ne umeyet, i govoryat: "Proçitay eö" - i tot otveçaet - "Я ne umeü ÇİTAT’", - deb. Da, ma alay Mussa(s.a.v.)'nı zamanından başlab, Muhammad(s.a.v.)'nı kelligi, anñga kitab da berilligi, anı OKUY-CAZA da bilmezi belgili bolub, 1500 cıl çaklı birni anı allına karab, saklab turgandıla. Sora ol kelgeninde va, bile turganlay zarlık sebebli, añga cau bolub ala karşçı çıkgandıla. "
Kur'an
2: 75-137.
suwra Baqara - İynek http://www.elbrusoid.org/content/kuran/p21650.shtml
89. Dagıda Allahdan aladagı (kitabnı) tüzlügün da begite, ala bilib, (Tawratda cazılıb, allına) QARA b turgan kitab (Quran) kelgeninde - ala ua, arı deri kyafır qawumnu horlar üçün, anı kelirine aşıgıb, (Allahdan) tileb turganlay - ala aña qarşçı boldula. (Madinada caşagan çuwutlula anda caşagan arablıla bla kelişmey, alanı adamga da sanamay, haman alaga: "Ma ahır faygambar kelir zaman cetgendi. Ol kele ese biz sizni artıgıznı eterbiz" - deb, qorquta bolgandıla. Ol kellik faygambar a alanı keslerinden boluruna ajımsız bolgandıla. Ol közüwde çuwutlula Tawratnı tutub kitab ahluga sanalgandıla, arablıla ua suratlaga tabınñandıla. Ol sebebden arablılanı ala sıysızga sanagandıla. Ayat anı aytadı).
90. Allah Kesini qullarından saylab, kimge süyse, aña çomartlıgın tüşürgen zatına zarlanıb, Allah cibergen zatha iynanmay, anı keri urub, canların berib, kâfırlıqnı satıb alganla, ala qalay aman satıw etedile. Alay bla ala bir çamlanıwnu üsüne dagıda bir çamlanıwnu aladıla. Kâfırlaga ua alanı sıysız etgen azab hazırdı. Alay etgenleni calı: duniyada - sıysızlıq, (ahıratda ua) Qıyamat kün ala azabnı em qatısına salınırla. Allah sizni etgen işlerigizge ua sansız tüldü.
91. Alaga (çuwutlulaga): "Allah tüşürgen zatha iynanıgız", - deb aytılsa, ala: "Biz bizge tüşgen zatha iynanabız", - deydile. Alay a anı ızından tüşgenñe (Quranña), ol haq bola turganlay, ala aña kyafır boldula, OL ALADA BOLGANNI (TAWRATNI) KERTİLİGİN DA BEGİTE TURGANLAY. Sen alaga: "Siz kerti (sizde bolganña) iynana esegiz, sora faygambarlanı nek öltüre edigiz?" - deb sor.
92. SİZGE MUSSA DA AÇIQ AYATLA BLA KELGEN EDİ. (Tayagı cılan bolgan kibik, qolu nür canñan kibik, teñiz carılıb, askeri bla ötgen kibik, Allahdan aña Tawrat berilgeni kibik). Alay a siz, ol ketgenley, buzownu allah etib, aña tabınñan edigiz. Alay bla siz assıladan bolgan edigiz.
93. DAGIDA (SİZ ESİGİZGE ALIGIZ) BAŞIGIZDAN TAWNU KÖLTÜRÜB: "BİZ SİZGE BERGEN ZATNI (TAWRATNI) KÜÇLÜ TUTUGUZ, TIÑILAGAN DA ETİGİZ!" - DEB, SİZDEN ANT ALGANIBIZNI. Alay a ala: "Biz eşitiwde eşitdik, etiwde ua eterik tülbüz", - deb, cuwab bergen edile. Kyafırlıqları sebebli, alanı cüreklerine ol buzow siññen edi. (Muhammad) sen alaga: "Kesigizni cüregigiz sizge buürgan iyman qalay aman iymandı, siz kerti iynana esegiz", - de.
http://www.facebook.com/karacayanzor/posts/190999684277714
Küzgü Mirror " Kara tanıy mısa?" degen söz "Okuy bile mise?" degen sözdü... Cangız İsaril bla kallay bir baylamlıgı bolganın anglamaganbız... )))
Küzgü Mirror Biz bilip eşitgen "Kara tanıy (mısa)?" degen söz: "KURAN okuy bile (mise)?" degen sözdü...
Kara tanıy mısa. Tanıgannı bir manası bilgen bolsa da bir manası kabul etgen, körgen, anglagan manadadı. İlk ayatta İkra'nı (Kara) körgenley kördüm, angladım, kabul ettim Muhammat'nı (a.s.) ahir zaman paygambar bolganına şahitlik eteme değenlik de bolur.
Seyir tül müdü allına karap turganla değen sağatıbızda kara'nı alan tilde bir başka manasın da look at, bakmak, beklemek manası çığadı. Ahir zaman paygambarnı allına karap, anı saklap turgandıla.
Paygambarıbızga kelgen birinçi ayet "İkra" (Kara (İbrani tilde)) dep başlaydı. Kuran, İkra (Kara) dep başlagan ayeti ble Hz. Muhammad (a.s.)nı ahir zaman paygambarı bolganını delilin beredi. Bu delil de İkra (Qara) dı. Munu eng igi bilgen de 1500 cıl ahir zaman paygambarnı allına karap turgan, Teuratta munu üsünden cazılganlanı bilgen İsrailoğullarıdı. Ayhay, ahir zaman paygambar keslerinden çıkmağanı üçün mingleçe cıl Teurat'tan bilgenlerin inkar etip tebrediyle, bir kaumla. Ala çuutlu bolgan bolur. Bir kaum ortada kaladı ne Müslüman boladıla, ne de paygambarıbıznı inkar etedile, Ala da Karaimle (Karaite) boladıla. Alanla (Qara cay lıla) da Müslüman bolgan bolurla, allına Kara p turganıbız ahir zaman paygambarnı Hz. Muhammad bolganın İkra ayetible angladık, tanıdık, hakikatge teslim bolduk (kara tanıgan, tanıgan=bilgen, tanıgan=kabul etken, tasdik etken) değen bolurla. ...
http://groups.google.com/group/aydinlik-gelecek-hareketi/msg/67201666920b292d
Kevin Alan Brook, in his book "The Jews of Khazaria" concludes based on genetic testing that Crimean Karaites are indeed of Middle Eastern origin and hence related to other Jews. ...
.. Hazar coğrafyasının
Kafkas bölgesi Türklerinden sadece Karaçay, Malkar diyalektinderastlanılan
bazı kelimeler şunlardır. Bazlik-Huzur, Berne-Hediye, Borla-Üzüm,
Boşatmak-Bağışlamak, Yüz-Silit, Kertme-Armut, Oraç-Ada. ...
Whether descended from the non-rabbinic sects of the second temple period, or from rabbinate families rebelling against talmudic rules, these communities started in present day Iran. As time went on, some of these communities spread throughout the region, one of which was the Crimea.
Nevertheless this name, "Crimean Karaites" is used for the Turkic-speaking Karaite community which originated in Crimea to distinguish it from historically Aramaic , Hebrew , and Arabic-speaking Karaites of the Levant , Anatolia, and the Middle East (to show the difference between the *ethnic* group and the *religious* denomination).
For the purposes of this article, the terms "Crimean Karaites", "Karaim", and "Qarays" are used interchangeably, while "Karaites" alone refers to the general Karaite branch of Judaism .
... *Kırım Karaylar'ının Ülgen olarak tanımladıkları Tanrı*,ve O'nun yasasını;
Musa Peygamber tarafından beşeriyete bildirmiş, fakat yalnız Musa
Peygamber'le yetinmeyerek Hz. İsa, Hz. Muhammed ve diğer peygamberler
vasıtası ile de bu yasayı bütün insanlara ulaştırmaya devam etmiştir,
şeklinde tanımlarlar. ...
... *Hazarlar'ın eski dinlerinin Şamanizm olduğu iddiaları doğru değildir*.64
Esasen Şamanizm bir din değildir. Türkler bu inanç yapısını din olarak kabul
etmediler. Hikmet Tanyu,Gök Tanrı dinînin Hz. İbrahim'den gelen hanifilik
inancına benzeyen bir inanç olduğunu belirtmektedir.65 Hz. İbrahim'in Türk
dinî hayatındaki yerine tasavvuf kayıtlarında da rastlanmaktadır.66 Vani
Mehmet Efendi'nin Araisu'I-Kur'an isimli eserinde, Zü'I Karneyn'in Oğuz Han
olarak tefsir edildiği kaydedilmektedir.
Ş.Kuzgun, Tanyu, Ögel, Zajaczkowski, Artamanov ve Kafesoğlu'na atıf yaparak,
Hazar Türkleri'nin eskiden beri Tek Tanrı'ya inandıklarını, Gök Tanrı, Ulu
Tanrı'ya iman
ettiklerini belirtiyor.
İbn Kesir, Zü'l Karneyn'in Hz. İbrahim (a.s.) zamanında yaşadığını, O'na
İnandığını, Kabe'nin yapımında O'na yardım ettiğini belirttikten sonra Zül
Karneyn'in aslen himyer'li bir melik olduğunu belirtiyor.
İbn Saad'ın rivayetine göre, Hz. İbrahim (a.s.) oğullarından bir kısmına,
Allah'ın isimlerinden bir isim öğretip, Horasan taraflarına doğru
göndermiştir. Onlar gittikleri yerin ahalisine Allah'ın adını öğretmişler,
Hazarlar'ın Meliki, Hz. İbrahim'in soyundan gelen bu çocuklarla karşılaşmış
ve bu çocuklar ona Allah'ın emirlerini öğretmişler ve bu Melik'e "Hakan"
adını vermişlerdir.
Ş.Kuzgun'a göre Hanifilik inancı, Türklere ve Hazarlara, Zü'I Karneyn kanalı
ile gelmiş olabileceği gibi, bizzat Hz. İbrahim'in çocukları ve onların soyu
vasıtasıyla da gelmiş olabilir
karajlar, Hebrew קָרָאִים - qara'im, 'readers', tr. *Karaylar*